عکاسی صنعتی چیست ؟

مزایای عکاسی صنعتی برای کسب و کار شما 

تعریف عکاسی تبلیغاتی به شاخه‌ای از عکاسی اتلاق می‌شود که به عکس برداری از کالاها و فرآورده‌ها و محصولات گفته می‌شود و قصد گذر از حقیقت را دارد. عکاسی تبلیغاتی سعی دارد از اساس و واقعیت محصولات و کالاها پیشی بگیرد و به عالم رویا و خیال پیوند بخورد. عکاسی صنعتی اساساً و غالباً در محیط بسته و در استودیو که قابلیت نورپردازی صنعتی امکان پذیر باشد انجام می‌گیرد.
یک تصویر تبلیغاتی زیبا و خوب تصویری می‌باشد که ابعاد ، نوع ، رنگ کالا و محصول با آن چیزی که در تصویر مشاهده می‌شود کاملاً تطابق داشته باشد و مغایرتی در آن دیده نشود. به طور کلی مخاطب فقط با مشاهده تصویر قادر باشد همه‌ی ویژگی‌های ظاهری کالا و محصول نظیر نوع ، رنگ ، ابعاد ، ساختار و … مطلع گردد و مسلماً موضوع دیگری که باید به وسیله عکاسی تبلیغاتی ملاحظه شده باشد آن زیبایی و گیرایی عکس تبلیغاتی است ، اغلب در این حالت است که می‌شود گفت که یک عکاس تبلیغاتی حرفه‌ای به شکلی از محصول و کالای شما عکس برداری می‌کند که بیننده با مشاهده تصویر معلومات درست و روشنی را متوجه شود ، ولی همزمان زیبایی و جذابیت تصویر او را به طرف خود مجذوب کرده است.

در تعریف عکاسی تبلیغاتی باید اصول درستکاری و کامل بودن و گیرایی و زیبایی تصویر لحاظ شده باشد و چنان چه عکاس ، دانش و مهارت لازم را دارا نباشد و برای گیرایی و زیبایی تصویر ، درستکاری و صحت را نادیده بگیرد و یا برعکس لحاظ کردن درستکاری و کامل بودن از گیرایی تصویر کم کند ، در هر دو مورد شما دچار خسارت خواهید شد و مشتریان خود را از دست خواهید داد.
با اهمیت‌ترین و اساسی‌ترین نکته در تعریف عکاسی تبلیغاتی توجه به این هدف است که عکسی را ایجاد کنیم که مخاطب با مشاهده آن انگیزه و ذوق در او پدیدار گردد و استفاده از محصول و کالا را در عکس لمس کند و مشتاق شودتا آن را خریداری کند. خلق این چنین احساسی در بیننده به خرید کالا ، توانایی است که به تجربه و خلاقیت عکاس نیازمند است تا بیننده را مجذوب و شیفته گرداند و جلب توجه بسیاری کند.

به عنوان مالک یک کسب و کار یقینا عاشق این هستید که محصولات خود را بفروشید و مهم است به یک بازار وسیع‎تر دست پیدا کنید. حالا، ما باید بگوییم که بازاریابی اینترنتی در دنیای امروزی یک ترند است. این راهکار گزینه بهتری است چون اینترنت به شما اجازه می‎دهد به بازارهای گسترده‎تری دست پیدا کنید. شما می‎توانید محصولات را به بازارهایی بفروشید که بازدید شخصی از آن‎ها غیرممکن خواهد بود.
بنابراین، شاید یک وب‎سایت طراحی کرده باشید و برای همگام شدن با سایرین از خدمات بهینه‎ سازی موتورهای جستجو یک شرکت استفاده می‎کنید. اما گفتگو با کارشناسان بازاریابی نشان داده است علاوه بر این اگر می‎خواهید حداکثر فروش را در محیط آنلاین داشته باشید باید از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.
اگر تصمیم به بارگذاری تصاویر تجهیزات صنعتی یا امکانات تجاری خود در محیط وب کنید، مزایای زیادی به دست می‎آورید. اجازه دهید در ادامه مطلب از  مزایای عکاسی صنعتی صحبت کنیم.

یک عکس خوب به مراتب مفهوم بازاریابی آنلاین را ساده ‎تر می‎کند. داده‎ های آماری وجود دارد که این ادعا را ثابت می‎کند و کارشناسان سئو به شما خواهند گفت که محتوای آنلاین که در کنار آن تصاویر با کیفیت مربوطه قرار گیرد، ۹۴ درصد به نسبت مطلبی که تصویر ندارد، نرخ بازدید از محتوا را افزایش می‎دهد.
برای یک بیانیه رسمی مطبوعاتی این درصد کمتر است ولی حتی این جا، بیانیه دارای تصویر به نسبت تنها استفاده از متن ۱۵ درصد نرخ مشاهده بیشتری به دست می‎آورد.
البته باید گفت حضور یک تصویر تنها نرخ بازدید را بالا نمی‎برد بلکه مدارکی دال بر این وجود دارد که افراد در نهایت محصولی که عکس دارد را می‎خرند. تحقیقی اخیرا روی خریداران آنلاین انجام شده است که نشان می‎دهد ۶۰ درصد مصرف‎کنندگان آنلاین اگر در کنار محتوا از عکس استفاده شود، از خرید خود مطمئن هستند.
بنابراین، به همین سادگی است و اگر قصد دارید پتانسیل فروش آنلاین محصولات خود را به حداکثر برسانید باید یک تصویر خوب بگیرید و به دنبال یک مجموعه حرفه ای برای عکاسی محصول باشید.
همچنین نمونه‎هایی وجود داشته است که حضور عکس کمک کرده است تصویر برند یک کسب و کار به مراتب سریع‎تر از حالت معمولی جا بیافتد. در نتیجه، یک حقیقت بارز این است که اگر به بازاریابی اینترنتی رو آوردید و دوست دارید حداکثر تاثیر را روی مخاطب خود بگذارید، یقینا باید از نوعی عکاسی صنعتی استفاده کنید.
این نوع عکاسی در مورد گرفتن عکس است، اما هدف برداشتن فقط دوربین و فشار دادن شاتر برای ثبت تصاویر نیست. باید در عکس‎ها یک نوع عنصر حرفه‎ ای‎گری را قرار دهید و بنابراین بهتر است از کمک متخصصان این حوزه بهره بگیرید.